Közgazdászok, politológusok, újságírók és tudósok túl sok időt fecsérelnek arra, hogy próbálják elmagyarázni a diszfunkcionális társadalmakról vallott nézetüket, hogy miért van szegénység, munkanélküliség és reménytelenség a világban.
A haiti effektust nem könnyű megmagyarázni, a jogállamiság látszata nem mentesíti a felelősség alól a 200 éve korrupt és inkompetens kormányokat. Svájc a poláris ellentéte a világnak. Hogy, szinte nincs korrupció, és minden szinten védelmezői a jogállamiságnak az illetékes bírók és a becsületes kormányzati tisztviselők.
A fő kérdés helyett, "Mit tanulhat a svájciaktól a világ, hogyan kell csinálni a dolgokat", azt boncolgatják "Mi a baj a Haitis világban?". Svájcban sikerült működtetni egy kisebb kormányzatot, a költségvetési részesedése kisebb a bruttó hazai termékben, mint a legtöbb más országban, akár az Egyesült Államokban, miközben magasabb a szolgáltatási színvonal, a biztonság, a jólét és a szabadság. Hogyan csinálják ezt?
-------(innen gépi fordítás)
Sok szempontból, Svájc tűnik valószínűnek, hogy egy ilyen hosszú távú globális sikertörténet. Ez egy kis ország vallási és nyelvi különbségek, ugyanakkor a svájci sikerült békésen élnek együtt hosszú ideig. Kevés benne a természeti erőforrások, mégis sikerült, hogy az egyik legmagasabb egy főre jutó jövedelem a világon. Ez egy világszínvonalú egészségügyi rendszer, amely a privát kézben. Az egészségügyi biztosítás támogatott, és mindenki hozzáférhessen, függetlenül a jövedelem, de nincs "nyilvános választás."
Svájc nem tökéletes, de tiszta, gazdag, jól sikerült, kellemes, emberséges és nagyon szabad. A több mint három évtizede voltam érkező Svájc voltam győződve arról, hogy az Egyesült Államok és a külföld tanulhatnak sok a svájci volna. A svájciak inkább gyakorlati, mint eszmei, de nem tisztel szabadság. Védik a magántulajdon és a szabad piac és korlátozzák magukat a féktelen hiány kiadások. A svájci valuta fenntartása hang, amelyet emelkedik az euróval szemben, a dollár és font. Tőke, az áruk és szolgáltatások, néhány kivételtől eltekintve szabadon mozoghat és onnan az ország.
Réges-régen, a svájci megértette, hogy a legtöbb dolog kormánynak kell tennie, és konstruktívan meg a helyi szinten. Tehát, ellentétben a legtöbb modern nemzetállamok, a helyi önkormányzat nagy részét az erőforrások és tevékenységek, míg a központi kormányzat továbbra is viszonylag alacsony, és kevésbé fontos, a mindennapi életében a nép. Az USA-ban, durván kétharmada kormány a szövetségi szinten, és egy harmadik pedig az állami és helyi szinten.
Svájc éppen ellenkezőleg, durván kétharmada a kormány nem az állam (kanton) és a helyi szinten. Mind az Egyesült Államok és Svájc szövetségi köztársaság. Ha az egyik így szól a föderalista dokumentumok és az egyéb munkák az amerikai alapító atyák, meg kell állapítani, hogy a nemzet elképzelt, hogy működik sokkal több, mint Svájc, mint egy a nagy központi kormány az Egyesült Államok most.
A legmagasabb marginális adókulcs szövetségi szinten Svájcban körülbelül 11,5 százalék, míg az Egyesült Államokban, ez lesz több mint 40 százalékkal eredményeként Obamacare és a tervezett lejárta George W. Bush adó-kamatcsökkentéseket végén Az ebben az évben. Svájcban a legmagasabb jövedelemadó-kulcsok a kantonok tól 10,9 százalékkal Zug mintegy 30 százaléka olyan helyeken, mint Genf.
Az USA-ban, az állami és a helyi jövedelemadó-kulcsok tól nulla helyeken, mint a Texas és Florida, hogy nagyjából 12 százalék a New York és Kalifornia. Így a maximális adókulcs Svájcban tól körülbelül 20 százalékról 40 százalékra, függően a helyszínen, míg az USA-ban, a legnagyobb arány tól 40 százalékról 51 százalékra.
Svájc szintén nem írja elő a tőkenyereség-adó, és a legtöbb kanton lehetővé teszi a nagy levonások kamat és osztalék. A negatív oldalon, Svájc szab ki a hozzáadottérték-adó (HÉA) és a nagyon kis vagyonadó. A pozitív oldalon, az átlagos együttes szövetségi, kanton társasági adókulcs 21,3 százalék (és lehet olyan alacsony, mint 11,8 százalékkal helyenként), míg az USA-ban, az átlagos együttes szövetségi állami arány több mint 40 százalék.
Az egyik dolog, leginkább félreértett a svájci a pénzügyi adatvédelmi törvény, amelynek érdekében az emberi jogok kérdését. Pierre Bessard, ügyvezető igazgatója az Institut de Constant Rebecque Lausanne-ban, megjegyezte: "Ezek a törvények lényeges része a svájci adórendszer, hogy az adóhatóság nem férnek hozzá semmilyen pénzügyi információt nem kifejezetten által bejelentett adófizetők. Van azonban egy névtelen kivetett forrásadó a kamat és osztalék belföldi illetőségűek részére fizetett (és most már EU nonresidents), akik azt a lehetőséget, arra hivatkozva, teljes visszatérítést, ha az adóbevallás benyújtását.
Bank titoktartási törvények Svájcban hangsúlyozzák elve önbevallás egy contractlike közötti kapcsolat a polgárok és a kormány, és tükrözik a morális feltétlenül szükséges, hogy az egyének a magánélethez való jog. Sőt, a törvényeket jelentősen megerősödött 1934-ben, ezzel segítve a német zsidók védelmében eszközeit a náci kisajátításra.
Ma, banki titoktartási ugyanazt a feladatot tölti, a biztonságos menedéket a vallási üldöztetés áldozatai, etnikai alapú hátrányos megkülönböztetés, zaklatás politikai, pénzügyi elnyomás, a kormányzati instabilitás és a bűnözés. "
Anélkül, Svájc, a világ lenne sokkal szegényebb és elnyomó helyen. A svájci és más, alacsony adó államok biztosítják a szükséges adóverseny tartani a magas adó-államokban teljesen elnyomja a polgárokat. Pénzügyi adatainak leáll gonosztevők, hogy bűnözői csoportok vagy bűnügyi kormányok, akár teljesen kisajátította az eszközök ártatlanok.
A helyzet iróniája, hogy számos ország kritizálták Svájc foglalkozó pénzügyi helytelen gazdálkodás, beleértve az Egyesült Államokat, és a visszaélések az alapvető emberi jogot, a magánélet.
Egy másik példa a magyar elektronikus sajtóból arról hogy a magyar közvélemény nem örül az erős CHF árfolyamnak: